sábado, 29 de dezembro de 2007

Frank Zappa - A Token of His Extreme 1974



Temos aqui o registro do concerto realizado para a KCET TV de Los Angelis (CA – USA). A qualidade do som não é mal, um pouco estourada no agudo, mas dá para ouvir tudo numa boa. Esta é a versão do selo Mud Shark / Nocturnal Records MZ-3607, mas existe uma outra da Nifty, Tough & Bitchen Records. Na banda estão FZ, Napoleon Murphy Brock, George Duke, Ruth Underwood, Tom Fowler e Chester Thompson. Os caras executam uma grande performance tocando músicas do álbum One Sizer Fits All (1975), um dos meus discos favoritos o que consequentemente faz deste bootleg um dos meus prediletos. Existe um registro desta apresentação em vídeo onde alguém chamado Marty Perellis ataca Chester Thompson em uma fantasia de gorila. No vídeo a ordem das músicas é diferente, por isso tenho minhas dúvidas se o show que está aqui é o mesmo.






Frank Zappa - A Token of His Extreme


The issue A Token of His Extreme (not to be confused with A Token of MY Extreme) was pressed in 2000 copies on black vinyl and 500 copies on green vinyl. It is supposed to be slightly different, but exactly how is not known. It came out in two versions, this is from the Mud Shark and Nifty, but have other one from Tough & Bitchen labels (the latter also making it record 6 of their Mystery Box). The sound quality is not awful (for example better than Freaks & Motherfuckers) but it isn't great either; there's a lot of high end but you can listen to it comfortably.
The first track on each side fades out to a brief break and the the rest of each side segues."Dog Breath" is without lyrics and played at a fast tempo. Much of the 1st track sounds cut-up or like it may have been "played with" in a studio somewhere. From "Florentine Pogen" through "Inca Roads", each song has a solo by Frank. "Stinkfoot" is the Tom Waits' Restaurant version ["right around the corner ... over by Tom Waits's Restaurant"] and is sung through the voice modifier. It also leads into the guitar solo with the Fido slaughter and "Sick!" (just like on Stage #2). The second "Pygmy Twylyte" is a short jam in the same fashion as "The Booger Man" from Stage #4: a band member shouts a line from "Pygmy Twylyte" during it - hence the title I guess.

5 comentários:

Anônimo disse...

Thank you again. I dig Uncle Frankie!

woody disse...

you'r welcome again!

Anônimo disse...

Marty Perellis, acho. O manager da banda de Zappa, nessa altura. Ele manteve essa tradição de meter o pessoal técnic no espectáculo. No vídeo baby snakes temos outro, com um técnico de palco, não me lembro, faz um solo de trombone de boca. É memorável! por baixo de um jazz rápido... é só rir... abraço
pedro

woody disse...

Obrigado Pedro,
agora já faço uma idéia de quem seja Marty Perellis. Valeu o toque!

Abraço,
WOODY

woody disse...

frunobulax (a.k.a. Pedro)

Graças ao seu comentário fiquei sabendo que o nome era Marty e não Mary, pois na fonte aonde eu peguei estava escrito Mary. Então consegui pesquisar melhor e achei isso:
Perellis, Marty
Roadie de la banda en los años 70. Hay un montón de referencias sobre su peculiar comportamiento social. Aparece en Florentine Pogen, de ONE SIZE FITS ALL. De hecho el Gorila de Chester que aparece al final de la canción era interpretado por el propio Perellis en la actuación de la KCTV de donde está tomada la canción, y que aparece en el vídeo DUB ROOM SPECIAL. La afición de Marty a la especie canina es descubierta en Ruthie-Ruthie y Babbette de YOU CAN'T DO THAT ON STAGE ANYMORE VOL. 1.
También se le nombra en Room Service de YOU CAN'T DO THAT ON STAGE ANYMORE VOL. 1. Y en Smell My Beard y The Booger Man de YOU CAN'T DO THAT ON STAGE ANYMORE VOL. 4.